”Vårt kafé är skapat med de finaste detaljerna och trendorienterad mat. Vi vill att våra gäster ska känna sig omgivna av magi och kärlek i vår lilla sagovärld.
Den fysiska handeln är långt från död. Det menar Swish som vill visa vägen framåt för den fysiska handeln och öppnar en egen butik.
Toys"R"Us ska öppna ett nytt flaggskepp. Det nya flaggskeppet blir cirka 2 000 kvadratmeter stort och sträcker sig över två våningsplan.
Eventet 2022 & Beyond fokuserade på framtidens retail och köpcentrum. Bland talarna fanns Ikea, Cake, Portland Design och Chiquelle. Här är insikterna.
Genom att addera gårdsbutik och uppkopplad drivmedelsförsäljning skapar man den moderna gården med flera affärsområden.
Nu lanseras ”Festkläder för funktionsnedsatta”. Marknaden för anpassat mode spås växa mycket snabbt den kommande tiden.
Lågprisinriktade Primark ökar sin etableringstakt. Samtidigt ska man nu implementera en strategi för ökad hållbarhet som innebär ett nytt sätt att göra affärer.
Siktet är inställt på att skapa en högklassig destination och att erbjuda mer än en traditionell butiksupplevelse.
Räknar med att passera såväl UPS som FedEx och bli största leverantör av paket. Och det är absolut ingen avlägsen framtidsvision.
Marks & Spencers har tagit ett nytt steg för att bli mer cirkulära. Man gör det genom att testa och utforska nya tjänster inom uthyrning av modeplagg.