Pandemins fem största serviceutmaningar

Pandemins fem största serviceutmaningar

Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.

Oro för bristande säkerhet i e-handeln

Oro för bristande säkerhet i e-handeln

Rädsla för säkerhetsbrister har fått en av tre över 50 år att välja bort e-handeln. Det visar en ny undersökning.

Sju av tio köp digitala under Black Week

Sju av tio köp digitala under Black Week

Under Black Week gjordes 72 procent av inköpen online. Detta framgår av en färsk undersökning.

En av fem positiva till prenumeration

En av fem positiva till prenumeration

Det finns ett växande intresse för prenumerationstjänster runt om i Europa.

Dramatisk säljökning i sociala medier

Dramatisk säljökning i sociala medier

Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.

Nytt team ska skapa disruptiv innovation

Nytt team ska skapa disruptiv innovation

Kedjan sätter samman en Innovation Hub, ett nytt team av specialister.

Svenska e-julklappar för 10,6 miljarder

Svenska e-julklappar för 10,6 miljarder

Sex av tio planerar att köpa minst en julklapp på nätet och det totala värdet på alla e-julklappar väntas uppgå till 10,6 miljarder.

Nya e-handelsvanor består efter pandemin

Nya e-handelsvanor består efter pandemin

De nya vanorna är här för att stanna enligt konsumenterna själva. Det visar en ny kartläggning av svensk e-handel.

Sex av tio onlineköp görs i mobilen

Sex av tio onlineköp görs i mobilen

En ny rapport visar att e-handeln i Norden ökade kraftigt under det tredje kvartalet. Mobilen stod för för drygt sex av tio köp.

Så vässar du er Curbside och BOPIS

Så vässar du er Curbside och BOPIS

En ny studie visar på utrymme för förbättringar inom Curbside pickup och BOPIS. Så här gör du upplevelsen bättre.