Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.
Rädsla för säkerhetsbrister har fått en av tre över 50 år att välja bort e-handeln. Det visar en ny undersökning.
Under Black Week gjordes 72 procent av inköpen online. Detta framgår av en färsk undersökning.
Det finns ett växande intresse för prenumerationstjänster runt om i Europa.
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
Kedjan sätter samman en Innovation Hub, ett nytt team av specialister.
Sex av tio planerar att köpa minst en julklapp på nätet och det totala värdet på alla e-julklappar väntas uppgå till 10,6 miljarder.
De nya vanorna är här för att stanna enligt konsumenterna själva. Det visar en ny kartläggning av svensk e-handel.
En ny rapport visar att e-handeln i Norden ökade kraftigt under det tredje kvartalet. Mobilen stod för för drygt sex av tio köp.
En ny studie visar på utrymme för förbättringar inom Curbside pickup och BOPIS. Så här gör du upplevelsen bättre.