De nya vanorna är här för att stanna enligt konsumenterna själva. Det visar en ny kartläggning av svensk e-handel.
En ny rapport visar att e-handeln i Norden ökade kraftigt under det tredje kvartalet. Mobilen stod för för drygt sex av tio köp.
En ny studie visar på utrymme för förbättringar inom Curbside pickup och BOPIS. Så här gör du upplevelsen bättre.
Under det senaste halvåret har svenska konsumenters beteenden präglats av pandemin. Här är fem tydliga förändringar.
Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.
Merparten av de som e-handlat kläder har upplevt att det man köpt inte passar som förväntat.
Den pågående pandemin har stärkt banden till de lokala handlarna och småföretagen.
Kontaktlösa kortbetalningar har ökat markant i år. Sverige är fortfarande sist i Norden, men närmar sig grannländernas nivåer.
Kundupplevelsen är viktigare än någonsin. Detta enligt en ny rapport som även visar att generation Z upplever mest friktion.
Studier visar att konsumenterna vill se en fortsatt satsning på curbside pickup.