Färgstarkt och lokalt präglat lågpriskoncept

Färgstarkt och lokalt präglat lågpriskoncept

Nytt koncept hyllar det unika i det lokala samhället och har en övergripande mission – att få kunderna att le och må bra under sin inköpsrunda.

”Kunderna vill uppleva saker personligen”

”Kunderna vill uppleva saker personligen”

Konsumenterna är fortfarande angelägna om att uppleva saker på plats. Det konstaterar Ikea som nu storsatsar på nya butiker.

Förarlösa leveranser optimerar ”middle mile”

Förarlösa leveranser optimerar ”middle mile”

Kedjan har nu börjat leverera kundordrar – mellan sina butiker – med hjälp av förarlösa bilar. Detta är ett sätt att hållbart effektivisera vad man kallar ”the middle mile”.

En urban basecamp för egna varumärket

En urban basecamp för egna varumärket

Med en urban boutique för det egna varumärket vill man nå de som söker äventyr och vill ha koll på trender.

”Branschen behöver kollektivt tänka om”

”Branschen behöver kollektivt tänka om”

Ingka Centres VD Cindy Andersen uppmanar till gemensamma ansträngningar och nytänkande. Detta för att värna om den allra största mötesplatsen.

Tesco i samarbete med ultrasnabba  Gorillas

Tesco i samarbete med ultrasnabba Gorillas

Tesco har lanserat ett pilottest med Gorillas. Tillsammans erbjuder man leverans inom 10 minuter.

Stort intresse för food & beverage i nytt centrum

Stort intresse för food & beverage i nytt centrum

Intresset för att etablera verksamhet inom food & beverage var mycket större än väntat.

Här öppnar Idris Elba bar och butik

Här öppnar Idris Elba bar och butik

Skådespelaren och entreprenören Idris Elba öppnar i dagarna en bar med tillhörande butik.

Lättare shopping för silvergenerationen

Lättare shopping för silvergenerationen

Digital marknadsplats anpassas för att bli mer lättanvänd för äldre konsumenter.

Tesco har öppnat kassalös butik

Tesco har öppnat kassalös butik

Brittiska dagligvarukedjan Tesco har nu öppnat sin första skarpa butik med kassalös teknik.