Konceptbutiken omsluter sina kunder med ljud och bild, man vill ge en 360-graders upplevelse. Det kan tyckas lång väg att resa, men frågan är om det inte är värt mödan – för den som letar efter sneakerns heliga graal.
Krämer och andra kosmetikprodukter absorberas av kroppen när de appliceras. Precis som det vi äter (nåja, men vi förstår andemeningen), menar man på Creams of the stone age.
Uniqlo, den japanska globala klädkedjan, ska öppna en butik i Köpenhamn våren 2019. Etableringen sker i en historisk byggnad från mitten av 1700-talet och i hjärtat av staden.
Kedjan har i hemlighet skapat ett helt nytt koncept där man just nu testar både nya strategier och ny teknik. Sortimentet är fokuserat kring färskvaror och färdiga rätter enkla att ta med.
Nycirkusen Cirque du Soleil satsar på ett upplevelsekoncept för köpcentrum. Företaget har utvecklat en innovativ destination – speciellt utformad för retailanläggningar.
Kedjan med 400 hypermarkets har på en månad genomgått en digitalisering. Ultrasnabba leveranser och mobilanpassning har gjort att onlinebeställningarna i butik skjutit i höjden.
Den före detta chefen för Harrods och VD:n på Selfridges har en minst sagt gedigen meritlista. Nu har han utsetts till Chief Operating Officer för det som spås bli en av de tio bäst säljande anläggningarna i sitt slag.
Varuhuskedjan kommer stänga 31 av sina 59 varuhus. I förlängningen leder det till att 6 000 arbetstillfällen påverkas. Detta är en del av en plan för att rädda det som kan av kedjan.
Här ska samtliga produkter säljas utan förpackning och nu utmanar man resten av branschen att "go naked". Detta är en del av större satsning på att minska kedjans påverkan på miljön.
Bergdorf Goodman i New York har förvandlat ett café till en helt ny kundupplevelse. Inredningen – och vissa delar av menyn – har fått en rejäl Instavänlig makeover av konstnären Ashley Longshore.