Tiffany & Co har ett klassiskt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Butiken genomgår just nu stora förändringar för att stärka upplevelsen.
Twinings flaggskepp från 1706 har nyöppnats med ett uppdaterat koncept. Man har gått från transaktioner till upplevelser.
Butiken är 3 700 kvadratmeter stor och sträcker sig över två våningsplan.
”Det är våra utsläpp, det är vårt problem”. Så ska BrewDog bli koldioxidnegativa.
Ägarnas känsla för detaljer uppmanar kunderna att inte bara handla – detta är en plats att spendera tid på.
Självbetjäning är en fortsatt trend. Nu har fenomenet dykt upp inom ”glamping”.
Starbucks har öppnat ett café där ytan har anpassats för att fungera som en gemensam arbetsplats med avskilda bås.
Dagligvarukedjan Lidl toppar lista över snabbväxande detaljhandelsföretag. Investeringar i infrastruktur ligger bakom tillväxten, menar man.
Selfridges hållbarhetsplan förändrar den egna verksamheten från grunden. Nu testas helt nya affärsmodeller – bland annat uthyrning.
Starbucks vill skapa fler möjligheter för kvinnor på arbetsmarknaden. Detta som en del av sitt arbete för mångfald, jämlikhet och inkluderande.