Framtiden är här. I dagarna passerar företaget 100 000 genomförda hemleveranser, bland annat i Finland.
Ambitionen: butiken ska innehålla produkter – och vara ett intressant designobjekt i sig.
Amazon sägs ha långt gångna planer på stora fysiska butiker som liknas vid varuhus.
Nike vill skapa en brygga mellan digital och fysisk handel. Här är nyheterna i varumärkes senaste och digitalt laddade butikskoncept.
Brittiska Missguided var från början ett renodlat onlinevarumärke. Nu ska man sälja sina produkter i 100 av lågpriskedjans butiker.
Nu har Ingka Centres öppnat ett nytt mixat köpcentrumprojekt. För första gången adderar man ett livsstilskoncept med tillhörande bostäder.
Ska öka effektiviteten och komma närmare sina kunder med två typer av distributionscentraler.
Lego har öppnat ett nytt flaggskepp i det allt allt hetare distriktet. Det digitala och modulära upplevelsekoncept ska nu appliceras i hundratals butiker.
International Council of Shopping Centers är mitt uppe i en förändring. En av förändringarna innefattar namnet.
Kunderna plockar de produkter man vill ha och betalningen sker med automatik.