Nyligen öppnade Lidl en ny typ av laddstationer där man erbjuder supersnabb laddning dygnet runt, alla dagar i veckan.        
        
        
            
        
        
		    Varumärket har öppnat en pop upp byggd av is vid polcirkeln. Man menar att projektet representerar cirkularitet i sin renaste form.        
        
        
            
        
        
		    Familjen etablerar sin andra butik i stadskärnan. ”Intresset för vår verksamhet har fortsatt att öka trots pandemi och lågkonjunktur”.        
        
        
            
        
        
		    Lindex erbjuder i vinter uthyrning av skidkläder för barn. Initiativet är en del av modeföretagets ambition att testa nya tjänster och cirkulära affärsmodeller.         
        
        
            
        
        
		    Under det kommande året öppnar fem nya sociala matbutiker i Sverige när Matmissionen expanderar.        
        
        
            
        
        
		    Varannan svensk konsument upplever att att de är mer klimatmedvetna än 2021. Störst grön betalningsvilja finns i en specifik ålderskategori.        
        
        
            
        
        
		    Många stormarknader i Sverige har ett ”torn” vid entrén. Här använder Ica Maxi tornet för att odla gurkor som sedan säljs i butiken.        
        
        
            
        
        
		    Trots att priserna på mat stiger kraftigt ökar andelen konsumenter som anser att Krav ger mervärde. Det visar en ny undersökning.        
        
        
            
        
        
		    I dagligvarukedjans butik betalar kunderna för de mest behövda varorna – utan att få något med sig. I stället skänks produkterna till välgörenhet.        
        
        
            
        
        
		    Har du koll på Granola Girl, Y2K och Gorpcore? Här är trenderna som färgar 2023 enligt 15 000 unga svenskar.