Kapselkollektionen är inspirerad av vilda och hotade arter – samt av National Geographics visuella berättande.
Shein har lanserat en plattform för återbruk där användare ges möjlighet att köpa och sälja produkter. Initiativet är sprunget ut företagets community.
Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.
Reitan Convenience ökar takten för hållbarhetsarbetet ytterligare – siktar på att ha ett fullt hållbart sortiment i företagets alla butiker till 2030.
Ibland är det de små lösningarna som kan göra stor skillnad. Under oktober introducerar Coca-Cola en ny klimatsmart design.
Modevarumärket Cos har öppnat ett nytt butikskoncept på Biblioteksgatan i Stockholm. Det innebär också premiär för det mer hållbara konceptet i Europa.
En ny konceptbutik ska visa konsumenterna hur man kan frysa in mat som annars går till spillo. Här hittar man inte de förväntade varorna.
Circle K söker innovativa och hållbara produkter och lösningar samtidigt som man vill stötta svensk innovation.
I början av 2023 öppnar Fritidsbanken i stadens centrum. ”Den centrala placeringen innebär en svårslagen tillgänglighet”.
Butiken där allt är gratis är en del av köpcentrumets arbete med social och ekologisk hållbarhet.