25 fakta – så vill kunden ha leveransen

25 fakta – så vill kunden ha leveransen

Personalisering och möjlighet att välja operatör blir allt viktigare. Efterfrågan på lojalitetsprogram med leveransfördelar ökar. En ny undersökning kartlägger onlinekundens preferenser anno 2017. 

E-handelskonsumtionen ökade 19 procent

E-handelskonsumtionen ökade 19 procent

E-handelskonsumtionen ökade med 19 procent under oktober månad jämfört med samma period i fjol. Det visar PostNords konsumtionsrapport E-barometern.

Calvin Klein och Amazon i fysiskt samarbete

Calvin Klein och Amazon i fysiskt samarbete

Online-to-offline, pop up-butiker, personaliesring och röststyrning av upplevelsen. Amazon och Calvin Kleins samarbete med fysiska butiker inför julhelgerna rymmer flera intressanta trender. 

Ellos Home öppnar i centrala Göteborg

Ellos Home öppnar i centrala Göteborg

Under våren öppnar Ellos Home sin andra konceptbutik i Sverige. Butiken ska vara en mötesplats för inspiration och är ett led i att stärka Ellos e-handel.

Harrods gör sin största satsning någonsin

Harrods gör sin största satsning någonsin

Det är ett utvecklingsprojekt som sträcker sig över tre år och har en budget på 200 miljoner pund. Harrods gör nu sin största satsning i sin 180-åriga historia. Och siktet är inställt på e-handel och Asien. 

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Amerikanska 7‑Eleven har lanserat en plattform för automatisk chat. "Dagens teknikvana konsumenter förväntar sig att varumärken är ständigt tillgängliga".

Unga lockas mest av Black Friday

Unga lockas mest av Black Friday

Black Friday har slagit igenom på bred front i Sverige. I år planerar nästan varannan svensk att passa på att fynda, de allra flesta på nätet. Allra mest lockas de unga av aktiviteten.

Galleriques.com öppnar digital julmarknad

Galleriques.com öppnar digital julmarknad

Den 24:e november lanserar Galleriques.com en digital julmarknad tillsammans med ett 50-tal mindre svenska märken. Sortimentet är tillgängligt under en månad.

Alibaba: ”Vi tog emot 350 000 ordrar per sekund”

Alibaba: ”Vi tog emot 350 000 ordrar per sekund”

Företaget sålde för ofattbara 25 miljarder dollar på ett dygn. Alibabas Franska VD Sébastien Badault berättar om tre orsaker till framgången med Singles' Day. Samt om företagets planer för Europa.

Så köper onlinekunden dagligvaror

Så köper onlinekunden dagligvaror

En ny eyetrackingstudie kartlägger hur kunden gör sina dagligvaruinköp på nätet. Det finns många likheter med den fysiska butiken, gavelexponeringar och kassan är viktiga exponeringsplatser även online.