Polestar fortsätter sin expansion inom fysisk retail. Inom kort öppnar en ny central butik.
En ny rapport visar att antalet installationer av shoppingrelaterade appar har ökat kraftigt under 2021.
Stadium siktar med sin nya marknadsplats på att bli den naturliga destinationen för sport och sportmode.
Conversational commerce är hett. En ny startup använder SMS som försäljningskanal, utan traditionell e-handel.
H&M testar Virtual Fitting. Tekniken kan i förlängningen påverka sortiment och produktion.
Bjuder på inspiration, intervjuer, korta kurser – samt möjlighet att köpa produkterna.
Nu kompletterar PickPackPost, en ny typ av paketombud, utbudet med live video shopping.
”Vi satsar stort och utmanar flera av de svenska detaljhandelskedjorna”, säger Toni Stigzelius, VD på Motonet.
Marknadsplatsen Etsy har tagit hjälp av den senaste tekniken och skapat ett virtuellt hem.
Just nu går Costco som tåget. Företaget menar att framgångarna grundas i en väl utvecklad förmåga att planera.