Polestar fördubblar satsning på retail

Polestar fördubblar satsning på retail

Polestar fortsätter sin expansion inom fysisk retail. Inom kort öppnar en ny central butik.

Kraftigt uppåt för shoppingappar i Norden

Kraftigt uppåt för shoppingappar i Norden

En ny rapport visar att antalet installationer av shoppingrelaterade appar har ökat kraftigt under 2021.

Stadium dubblar utbudet med ny marknadsplats

Stadium dubblar utbudet med ny marknadsplats

Stadium siktar med sin nya marknadsplats på att bli den naturliga destinationen för sport och sportmode.

Conversational commerce kringgår e-handeln

Conversational commerce kringgår e-handeln

Conversational commerce är hett. En ny startup använder SMS som försäljningskanal, utan traditionell e-handel.

H&M testar Virtual Fitting i butik

H&M testar Virtual Fitting i butik

H&M testar Virtual Fitting. Tekniken kan i förlängningen påverka sortiment och produktion.

Söderhallarna satsar på liveshopping

Söderhallarna satsar på liveshopping

Bjuder på inspiration, intervjuer, korta kurser – samt möjlighet att köpa produkterna.

Diös lyfter in videoshopping i  PickPackPost

Diös lyfter in videoshopping i PickPackPost

Nu kompletterar PickPackPost, en ny typ av paketombud, utbudet med live video shopping.

Finska Motonet etablerar sig i Sverige

Finska Motonet etablerar sig i Sverige

”Vi satsar stort och utmanar flera av de svenska detaljhandelskedjorna”, säger Toni Stigzelius, VD på Motonet.

Etsy bjuder in till (köpbart) virtuellt hem

Etsy bjuder in till (köpbart) virtuellt hem

Marknadsplatsen Etsy har tagit hjälp av den senaste tekniken och skapat ett virtuellt hem.

Planerande Costco slår försäljningsrekord

Planerande Costco slår försäljningsrekord

Just nu går Costco som tåget. Företaget menar att framgångarna grundas i en väl utvecklad förmåga att planera.