Coops smarta kasse ska minska matsvinnet

Coops smarta kasse ska minska matsvinnet

Coop lanserar nu en matkasse där inköpslistan är intelligent och bidrar till att minska matsvinnet. Tjänsten har tagits fram i samarbete med ett ungt teknikbolag.

Strul i e-butiken skrämmer bort kunderna

Strul i e-butiken skrämmer bort kunderna

Frustration i soffan! Haltande click & collect, sena leveranser och krångliga returrutiner får kunden att välja en anna butik. Och hela 33 procent menar att e-problem hanteras dåligt. Det visar en färsk undersökning.

Butikerna lyfter kedjans e-handel

Butikerna lyfter kedjans e-handel

Med en kombination av befintliga leveransrutiner och nya investeringar i mjukvara har butikerna förvandlats till lokala logistikhubbar. Det har bidragit till att öka kedjans e-handel markant under det senaste kvartalet.

Här startar Ikea sin nya satsning online

Här startar Ikea sin nya satsning online

I slutet av augusti drar Ikea igång sin senaste satsning online. Med hjälp av av e-handel och pick up-butiker räknar man med att nå helt nya marknader.

Minskade returer med ny algoritm

Minskade returer med ny algoritm

En algoritm guidar e-butikernas kunder till exakt rätt storlek. För det här modevarumärket har det lett till såväl ökad försäljning som minskade returer.

Accent och Rizzo väljer Viskan för sin e-handel

Accent och Rizzo väljer Viskan för sin e-handel

Viskan satsar mycket på retailsegmentet, på kundlistan finns bland annat MQ, Hemtex, Lager 157 och Guldfynd. Nu adderas Venue Retail Group, med koncepten accent.se, rizzo.se och morris.no.

E-bolag investerar i wellbeing och engagemang

E-bolag investerar i wellbeing och engagemang

Ett välmående team höjer effektiviteten och antalet innovationer. Nu satsar e-bolaget stort på en helt ny anläggning för rekreation, samarbeten och helt nya sätt att arbeta.

Zalando gör modeshowen klick- och köpbar

Zalando gör modeshowen klick- och köpbar

E-företaget öppnar nu upp en catwalk för vanliga konsumenter under modeveckan i Stockholm. Samtidigt gör man produkterna tillgängliga för e-köp i en lounge.

Positiva omdömen ökar antalet returer

Positiva omdömen ökar antalet returer

Ju mer positiva omdömen en produkt får online, desto större är risken att det leder till minskad lönsamhet. Det visar en ny undersökning.

Lidl satsar på cityformat och e-handel

Lidl satsar på cityformat och e-handel

Lidl ritar om handelskartan med nya satsningar på större butiker, citykoncept och e-handel. Det konstateras i en färsk rapport om lågpriskedjans framtid.