Åhléns och Stadsmissionen i gemensam e-kampanj

Åhléns och Stadsmissionen i gemensam e-kampanj

Åhléns och Stadsmissionen genomför i april en digital kampanj till förmån för Stadsmissionens skyddade boenden för kvinnor som utsatts för våld i nära relationer. För varje produkt man säljer online skänks en likadan vara till boenden.

Ikea lanserar tjänst för Virtual Reality

Ikea lanserar tjänst för Virtual Reality

Virtual Reality är tveklöst ett av årets största buzzwords inom retail. Nu lanserar Ikea sin satsning på VR som ger kunden en l inredningsupplevelse i 3D i sitt eget hem.

Beijer stärker sin e-handelsställning

Beijer stärker sin e-handelsställning

Beijer Byggmaterial satsar nu på BraByggare, en förmedlingstjänst för byggprojekt med att underlätta mötet mellan kvalitetssäkrade proffsbyggare och privatkunder samt stärka Beijers ställning inom e-handel.

Dustin öppnar e-handel i Finland

Dustin öppnar e-handel i Finland

Dustin exporterar nu sin onlineplattform till Finland – och lanserar en riktad e-handel till företag, offentlig sektor och privatpersoner.

Apoteket erbjuder rådgivning via Skype

Apoteket erbjuder rådgivning via Skype

Apoteket har egna diplomerade hudvårdsrådgivare på 57 apotek i Sverige. Nu gör man deras kunskap lättillgänglig för fler genom en ny Skype- och Facetime-tjänst.

Ecster vill förbättra köpupplevelsen

Ecster vill förbättra köpupplevelsen

Delar av Handelsbanken Finans verksamhet i Sverige (säljfinansiering, e-handel och lojalitetsprogram) samlas nu i det nya affärsområdet Ecster.

​Stefan Sånnell ny VD på Enferno

​Stefan Sånnell ny VD på Enferno

Stefan Sånnell tillträder som ny VD för e-handelsbolaget Enferno den 5 april 2016.

E-handeln spås öka kraftigt 2016

Detaljhandelns försäljning över internet spås öka med 16 procent under 2016, vilket innebär en ökning om 8 miljarder kronor. Det spår PostNord, HUI Research och Svensk Digital Handel.

Nu görs flest e-köp via mobila enheter

Nu görs flest e-köp via mobila enheter

Mobila enheter lockar till sig allt fler konsumenter och man gör nu flest e-köp via smartphones och surfplattor. Men man spenderar fortfarande mest pengar via datorn. Det visar en ny undersökning.

Ny matkasse stödjer fotbollsklubbar

Ny matkasse stödjer fotbollsklubbar

Marknaden för matkassar växer kraftigt. Lagom till premiären av fotbollssäsongen erbjuder fler lag från Allsvenskan och Superettans sina supportrar en ny Fotbollskasse.