H&M lanserar nya e-butiker

H&M lanserar nya e-butiker

H&M har öppnat nya e-butiker på sju marknader. Sajterna har nu lanserats i Kroatien, Estland, Lettland, Litauen, Slovenien, Luxemburg och på Irland.

Enklare inventering med mobilen

Enklare inventering med mobilen

Att inventera samtidigt som man håller butiken öppen är inte längre ett problem för handeln – tack vare mobilen.

E-handel: Välj rätt konsulter och plattform

E-handelsprojekt för B2B-företag är betydligt mer komplexa än för B2C-handel. Därför handlar det om att välja rätt konsulter och rätt plattform när alla affärsprocesser ska digitaliseras.

Dubblad e-omsättning på två år


Wonderboo expanderar internationellt

Wonderboo expanderar internationellt

Det svenska E-handelskonceptet Wonderboo har öppnat sin första konceptbutik i Stockholm. Nu lanseras företaget i Storbritannien, det blir världspremiär för företagets Dog Food Trucks även på Londons gator och i parker.

De vill ändra konsumentens beteende

De vill ändra konsumentens beteende

I dagarna slogs portarna upp för försäljning i den nya digitala mataffären marked.no. "Ett av de mest spännande och nydanande projekten i vår historia", säger man på Komplett Group som ligger bakom satsningen.

Alibaba bygger världens största VR-butik

Alibaba bygger världens största VR-butik

Den kinesiska e-handelskoncernen Alibaba drar igång sitt eget VR-labb. Det har döpts till GnomeMagic Lab, och här ska man utveckla Virtual Reality-lösningar anpassade för sin verksamhet.

Nytt butikskoncept firas med kreativa event

Nytt butikskoncept firas med kreativa event

Addnature och Bikester öppnar en gemensam konceptbutik i Stockholm. För de båda e-handelsbutikerna innebär det ytterligare en ny kontaktyta med kunderna.

Ny webbshop hjälper kunden till rätt stil

Ny webbshop hjälper kunden till rätt stil

Stylisten Anna Nilsson lanserar nu en webbshop som hjälper kvinnor att hitta kläder och makeup – detta utifrån kroppsform, stil och färgskala.

Åhléns lanserar digitalt varuhus

Åhléns lanserar digitalt varuhus

Åhléns lanserar en ny e-handelslösning där den digitala och fysiska shoppingupplevelsen integreras. En viktig del i satsningen är att paketutlämning och returhantering erbjuds i samtliga varuhus.