Blocket, Ikea och Viaplay finns bland de allra mest populära inhemska nätbutikerna. Och Amazon och Ebay står högt i kurs hos svenska e-kunder. Det visar en färsk undersökning.
Nu inleder de svenska techföretagen Wrapp och PinMeTo ett samarbete. Tillsammans ska företagen erbjuda mer områdesspecifika och bättre rewards för sina köp.
Peak Performance ger målgruppen i uppdrag att hitta företagets virtuella pop up-butiker. De placeras på utvalda vackra platser vid solens upp- och nedgång, och den som slutför utmaningen har chansen att välja fritt i Peak Performance virtuella pop up-butik.
För MM.LaFleur kom det stora genombrottet när man började styla sina kunder med handplockade produkter. Nu levererar man mode regelbundet i sina kuraterade Bento-boxar.
Åhléns har lanserat en ny e-handelslösning där den digitala och fysiska shoppingupplevelsen integreras. DIBS blir leverantör av en betalningslösning som bland annat innefattar Swish och Masterpass.
I dag kompletterar e-handelsföretaget Eleven sin verksamhet med en fysisk butik. Nu vill man skapa en omnikanalupplevelse i världsklass.
En ny studie visar att 84 procent av alla varukorgar lämnas innan köpen slutförs. Otydlighet gällande slutgiltigt pris skrämmer flest. Enligt studien finns det relativt enkla åtgärder som kan leda till att nätbutikers omsättning ökar med upp till 30 procent.
En ny konsumentundersökning från Accenture visar att svenskar shoppar allt mer livsmedel online. Undersökningen visar också överraskande nog på en tveksamhet inför personaliserade erbjudanden.
Under Emeet i Helsingborg lanseras i dag en ny form av galleria framtagen speciellt för e-handlare. Ambitionen är att vara en kostnadseffektiv mötesplats mellan den virtuella kunden och den fysiska produkten.