Det blir allt mer tydligt – Ikea är bland de mest innovativa krafterna inom retail just nu. Nu tar man ut en ny riktning för sina fysiska butiker.
Kedjan lyfter in ett dark kitchen med sex restaurangvarumärken i butiken.
Lego har öppnat ett nytt flaggskepp i det allt allt hetare distriktet. Det digitala och modulära upplevelsekoncept ska nu appliceras i hundratals butiker.
Kunderna plockar de produkter man vill ha och betalningen sker med automatik.
Ikea öppnar ett nytt format i tiotalet städer runt om i landet. Nu är det klart vilka orter som står närmast på tur.
Den nya automatiserade butiken har en utvecklad entré som gör att besöket går snabbare.
Satsningen är ett led i Ikeas nya strategi. Nu är siktet inställt på en ny typ av städer.
Amazon har nu öppnat en fullstor butik med Just Walk Out-teknik. De första reaktionerna är mycket positiva.
Besökarna på klassiska Indianapolis 500 kunde uppleva en futuristisk shoppingupplevelse.
Nystartade kedjan Nail Democracy siktar på 100 salonger – och att förändra branschen.