Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
När kunden riktar sin mobilkamera mot skyltfönstret och på vissa platser i ljusgården kommer figurerna i skyltningen till liv.
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp.
Retail flyttar in på kontoret. Ett av delningsekonomins mest kända ansikten inleder nu ett samarbete med en disruptiv kraft inom den nya tidens arbetsplatser.
"Vår målsättning är att butiken ska vara en naturlig mötesplats för alla som har en passion för foto och film", säger VD Anders Halvarsson.
Mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns "instant gratification".
Harvey Nichols har byggt om sitt våningsplan för dammode. På öppna ytor och med flödande dagsljus har man skapat en yta där kunderna kan röra sig fritt bland varumärken.
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
Via en kombination av augmented reality och datorsyn adderas information på den befintliga verkligheten. För såväl butiker som köpcentrum öppnas nya möjligheter med tekniken.
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.