I mars öppnar Intimissimi sin första butik i Göteborg city. I Femman ska det italienska varumärket erbjuda sitt sortiment av underkläder och nattplagg.
”Mitt mål är att alla kvinnor ska känna sig starka och vackra oavsett ålder eller storlek”. Orden kommer från designer Camilla Thulin som nu öppnat egen webbshop.
Underklädeskedjan Twilfit rekryterar tre personer. Företaget laddar för en offensiv tillväxt där målet är att bli ledande aktör i Norden inom underkläder och loungewear i alla kanaler.
Förpackningar kan bidra positivt till varumärkesbyggandet. För MeUndies är den ständiga förnyelsen, av bland annat förpackningarna, en stor anledning att man syns mycket i sociala medier.
Online-to-offline, pop up-butiker, personaliesring och röststyrning av upplevelsen. Amazon och Calvin Kleins samarbete med fysiska butiker inför julhelgerna rymmer flera intressanta trender.
Twilfit har öppnat ett flaggskepp i Gallerian i Stockholm. Butiken är kedjans största och även Nordens största underklädesbutik med sina 600 kvadratmeter.
Twilfit stärker butiksupplevelsen med hjälp av interaktiva skärmar. Man erbjuder ett bredare sortiment i butik, men ska även samla insikter om kundernas beteende.
Lindex satsar på en renodlad butik med enbart underkläder. Platsen är Mood Stockholm, och kedjan utlovar ett koncept med högt engagemang.
Twilfit öppnar sin 55:e butik i Liljeholmen den 18:E augusti. Under fredag, lördag och söndag firar man detta med en rad öppningserbjudanden.
Victoria’s Secret öppnar efter sommaren sin första butik i Göteborg, närmare bestämt i Nordstan.