”Med lanseringen av Amazon Prime kan vi ta nästa steg i vårt kunderbjudande”.
Dagligvarukedjan inleder ett samarbete med Amazon, samtidigt som man utökar sin satsning på last mile-robotar.
Lanserar en ny kedja av virtuella butiker i Sverige. Siktar på butiker i minst tio städer under 2022.
Framtiden är här. I dagarna passerar företaget 100 000 genomförda hemleveranser, bland annat i Finland.
Världens första körkort för fjärrstyrda förarlösa leveransfordon har delats ut. Ambitionen är att öka effektiviteten under last mile.
Ska öka effektiviteten och komma närmare sina kunder med två typer av distributionscentraler.
E-handeln en självklar plats – men morgondagens vinnare har också en tydlig strategi för den fysiska butikens roll i det digitala samspelet.
Med ett vertikalt integrerat nätverk och automation optimerar dagligvarukedjan plock och leveransrutter.
De första autonoma hubb till hubb-leveranserna på allmän väg i Sverige blir snart verklighet.
Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.