Under våren 2023 öppnar två företag nya butiker i gallerian Femman i Göteborg. För ett av dem innebär det även premiär för ett nytt butikskoncept.
Köpcentrumet öppnar en samarbetsbaserad hubb där syftet är att inspirera och engagera till en cirkulär livsstil och konsumtion.
Under torsdagskvällen arrangerades NCSC Awards på Sergel Hub i centrala Stockholm. Bland vinnarna fanns finska Mall of Tripla.
Styrelsen för NCSC har beslutat att justera namnet. Nordic Council of Shopping Centers blir i och med detta Nordic Commercial Spaces & Communities.
Citycon uppdaterar varumärkets identitet. Ambitionen är att återspegla nordisk design under devisen "Creating cities full of life".
Centrumet vill inspirera och sprida kunskap om hur man kan göra sin garderob mer hållbar.
URW lanserar mediebyrå. ”Vi hittar nya sätt att skräddarsy möjligheter för varumärken och deras medieköp”, säger Caroline Puechoultres, CCO.
Den kommande hösten blir intensiv på Väla i Helsingborg – en mängd nya butiker och koncept etableras.
Här är Sveriges största köpcentrum och handelsplatser. NCSC har kartlagt utvecklingen i sin årliga rapport Svenska Köpcentrum.
Förutom namnförändringen meddelar köpcentrumet 15 nyheter i butiksmixen samt ett utökat serviceerbjudande.