Ansiktsigenkänning ska minska butiksbrott, test av smarta kundvagnar och japanskt designkoncept öppnar pop up. Här är internationella nyheter i kortformat.
Starbucks har invigt ett flaggskepp inne på Santiago Bernabéu-stadion i Madrid. Läs om den unika upplevelsen och hur den är sammansatt.
H&M har öppnat ett nytt flaggskepp i Los Angeles, med uppgraderad interiör, teknikstöd och en tydlig lokal prägel vid invigningen.
Butikskedjor satsar på nya koncept, snabbare leveranser och starkare samarbeten. Här är handplockade internationella detaljhandelsnyheter.
Oakley presenterar ett nytt retailformat som kombinerar teknik, design och community. Här blir butiken en helhetsupplevelse.
Ett nytt hybridkoncept i travel retail kombinerar duty free med gastronomi och lokala inslag. Satsningen visar hur flygplatser nu utvecklar sitt erbjudande.
Kedjan lanserar microbutiker för mat på språng. Det nya konceptet är en satsning på växande kategorin ”food for now”.
City Gross förstärker ledningsgruppen med två erfarna profiler som tillträder i höst. Fokus ligger på koncept, varumärke och försäljning.
I en ny pop up hos Nordstrom kombineras produktinnovation och communityevent.
I över 100 butiker har dagligvarukedjan skapat särskilda beredskapszoner med produkter för krissituationer.