Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
E-handeln skapar nya möjligheter även för den fysiska handeln. Familjeföretaget hittar nya kunder via etableringar av pop up-butiker.
Lågpriskedjan har öppnat ett nytt cityformat. Erbjudandet är utformat för att passa storstadskunder utan bil.
Med en tredje butik i Västerås stärker Hemköp närvaron i staden. Kedjan öppnar i det framväxande bostadsområdet Öster Mälarstrand.
Kedjan öppnar den 11 april sin hittills största butik. Nu har man släppt fler detaljer kring sitt erbjudande – det liknar allt mer en fullvärdig destination.
I en tid då förnyelse behövs mer än någonsin, är tanken att den nya destinationsbutiken ska ge mer innovativa, kreativa och personliga upplevelser. Se bilderna här!
Elgigantens uppdaterade butikskoncept har visat sig vara framgångsrikt. Det har lett till att kunderna i genomsnitt uppehåller sig dubbelt så länge i butikerna.
En ny butik vars innehåll helt bestämts av besökarna. Det blir verklighet i vår när man som första köpcentrum låter besökarna rösta fram ett helt nytt butikskoncept.
Det är 30 000 butiker och 48 år mellan de två bilderna. Under gårdagen öppnade Starbucks sin butik (jo, de kallar det butiker) nummer 30 000 i Shenzhen i Kina.
Sängtillverkaren KungSängen befinner sig i en utvecklingsfas och öppnar ny butik i Sickla. Konceptet innehåller ett affärssystem med integrerad kassalösning för butiker och webbshop.