Online-to-offline, ett utökat testande och en stadsbild i förändring. Rikard Lundberg, VD på Popup Agency, delar med sig av de tyngsta pop up-trenderna.
Åhléns fyller år och firar med medarbetare och kunder. Allt började med en tavla på kungafamiljen – 120 år senare är verksamheten fortfarande i förändring.
Kedjan berättar nu att man ska öppna en egen permanent biograf i anslutning till butiken. ”Det är en naturlig utveckling av vad vi gör”.
Sonos ser detta som ett nytt sätt att möta sina konsumenter. Butiken erbjuder fler leveransalternativ och ytan är flexibel för att lätt kunna förändras efter behov.
Vi har sett hur apoteken flyttar in hos stormarknaden. Nu sker det omvända när matbutiken flyttar in som kompletterande partner hos apotekskedjan.
Antalet kedjor som öppnar nya butiker är fler än de som stänger. Problemen inom retail är begränsade till två segment – och inte ett övergripande problem.
Toys“R”Us lanserar ett nytt butikskonceptet lagom till jul. Man gör det tillsammans med ett av detaljhandelns mest innovativa och uppmärksammade företag.
Team Sportia öppnar i september en helt ny butik i köpcentrumet Kungsfors i Skene.
The Container Store är specialiserat på lösningar för förvaring. Nu har man skapat ett koncept för personaliserade garderobslösningar. Se det här!
Microsoft har öppnat sin första permanenta fysiska butik i Europa. Vid Oxford City i centrala London erbjuder man upplevelser på tre våningar. Se bilderna!