Med ett nytt butikskoncept lyfts den klassiska matmarknaden in i framtiden. Det sker med människor, produkter och gemenskap.
Båda företagen har eliminerat den manuella kassan. Bara den som fullt ut tror – och satsar – på den nya tidens lösning vågar göra det.
Svenska modevarumärkena The Resort Co och Brown Avenue öppnar en gemensam pop up-butik i sommar.
”Vi ser en stark efterfrågan på våra produkter internationellt och Japan är en viktig och växande marknad för oss”·
Självbetjäning ökar i Sverige enligt ny rapport. Studiens resultat tyder också på en mycket stor framtida potential.
Whole Foods Market expanderar internationellt. Det blir den första nya etableringen på denna marknad sedan 2014.
MediaMarktSaturn konverterar försäljningsytor. Med Space-as-a-service förvandlar man ytor i butikerna till nya upplevelser.
Det är ingen stor nyhet. Men ju mer man får veta, desto mer sympatiskt framstår greppet. Detta är veckans måsteläsning.
Dagligvarukedjan har öppnat ett nytt kompakt butiksformat. Med en snabb och bekväm upplevelse vill man få kunderna att stanna i närområdet.