Uniqlo har skapat ett nytt framtidskoncept. Kunderna möts av nya tjänster i en klimatsmart butik. Här är nio hållbara grepp.
Finska Motonet planerar att öppna ytterligare ett varuhus under sommaren 2024. Detta blir då kedjans tredje fysiska butik i Sverige.
Tuffa tider gör att fler kundsegment väljer lågprishandeln. Det konstaterar Eva Lundqvist, VD på ÖoB:s moderbolag Runsvengruppen.
Uniqlo har öppnat en ny retail-destination. Den präglas av flera samarbeten som var och ett bidrar till en lokalt präglad upplevelse.
Den 25 maj är det invigningsfest på nya Ikea Kållered. Besökarna möts av en hel del intressanta nyheter. Se bilderna!
Kedjan har öppnat en smart och automatiserad butik som också ska fungera som ett innovationslabb.
En obemannad butik med möjlighet att utforska – och beställa – mopeder och motorcyklar har öppnat i Stockholm.
Projektet har funnits på ritbordet i 30 år – nu har det till slut öppnat. Paris har fått en ny destination med shopping, hantverk, konst och regional mat.
En av Storbritanniens mest kända detaljhandelsdestinationer återvänder till klassisk adress. Efter det väntar etableringar i övriga Europa.
Redan 2030 ska 45 procent av kedjans transaktioner komma från cirkulära produkter och tjänster. Här är initiativen just nu.