Konsumenten tar hand om sina saker i allt större utsträckning. Därför lyfts reservdelar nu in i butikssortimentet.
Varumärket växer snabbt såväl i europa som globalt – i dag öppnar ett nytt flaggskepp.
Fyra butiker som testar second hand och kedjor på jakt efter nya större butikslokaler. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Två innovativa format har lanserats inom convenience. Det ena förvandlar butikens format nattetid.
Kedjan investerar miljardbelopp i sina fysiska butiker för en bättre och mer inspirerande upplevelse. Detta är åtgärderna.
I en spektakulär satsning välkomnar Norrøna sina besökare till en ny samlingsplats för varumärket.
En hållbar bytesbutik, en värderingsbaserad pop up och Powers nya butikskoncept. Det är några av inslagen i veckans nyheter kring etableringar.
Mode- och livsstilsmärket Arket fortsätter att expandera. Under våren 2024 öppnar man sin första butik i landet.
Ett statligt servicekontor, en hållbar modebutik och ett familjeägt danskt smyckeföretag. Det är några av veckans butiksetableringar.
Stone Islands nya flaggskepp är grafiskt iögonfallande och förvandlar hela ytan till en tydligt kommunicerande mediekanal.