
#appar


Här är upplevelserna kunden vill ha
Upplevelser ska rädda de fysiska butikerna, det verkar råda konsensus kring detta inom detaljhandeln. Men vad vill kunden egentligen ha? Det har kartlagts i en ny undersökning.

Kronans Apotek lanserar app
Kronans Apotek har tagit fram en app mot fokus på att stötta receptkunden. "Vi vill vara där kunden är".

KappAhl lanserar ny digital kundklubb
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.
Nu blir Brios träleksaker digitala
Tinder möter fyndshopping i ny app
Fyndiq lanserar nu appen “Fyndswipen” som på ett roligt sätt ska hjälpa kunderna att hitta sina fynd. Själva menar man att det är en Tinder för shopping.
Kista Galleria först ut med förbeställd mat
Kista Galleria blir det första köpcentrum som kan erbjuda sina kunder att förboka mat via sin mobilapp. Det är ett samarbete med Citycon där man använder Waitress plattform för mobila beställningar och betalningar inom restaurangbranschen.
Ny app identifierar varan visuellt
Modekedjan Neiman Marcus vill hjälpa sina kunder att hitta rätt produkt, även om de inte kan beskriva med ord vad de letar efter. En ny app tar hjälp av mobilens kamera för att identifiera produkten.