I vår är det premiär för Odd Molly som skoleverantör. Därmed breddas varumärkets återförsäljarled.
Instagrameffekten sveper över branschen. Kanalen har visat sig vara en källa till inspiration för såväl kunder som företag inom detaljhandeln.
Nu lanserar Svenssons i Lammhult en ny inredningstjänst som ska hjälpa kunderna att skapa sina drömhem.
Från och med januari i år tankar Skånemejeriers lastbilar HVO-diesel på mejeriet i Malmö. Det är ett led i att ta ansvar för klimatet i hela värdekedjan.
Skånska Byggvarors butik är nu på plats i Falun, i Plantagen på Bataljonsvägen. Åtta nya medarbetare har fått anställning.
Det Torontobaserade varumärket Canda Goose, mest kända för sina vinterjackor, öppnar sin första egna butik i USA.
Något för varje rum i hemmet är Haga Hems nya signum. Butikskedjan gör en storsatsning med ny profil, nytt butikskoncept och utökat sortiment.
Åhléns lanserar en ny e-handelslösning där den digitala och fysiska shoppingupplevelsen integreras. En viktig del i satsningen är att paketutlämning och returhantering erbjuds i samtliga varuhus.
Branschorganisationerna Svenska Stadskärnor, Sveriges Centrumutvecklare och NCSC (Nordic Council of Shopping Centers) tar nu ett gemensamt initiativ och arrangerar ett konvent inom området köpcentrum och handelsplatser.
Den som besöker Nike Town i London kan just nu uppleva ett blixtnedslag fångat i ett ögonblick. Exponeringen syftar till att lyfta fram varumärket Jordans skor och är en del av ett nytt kreativt uttryckssätt.