Nästan sju av tio överger sina varukorgar online utan att köpa något. Det kan man se som en katastrofal siffra – eller en möjlighet. Sven Hammar, VD på Apica System, delar med sig av fyra goda råd för en bättre konvertering online.
På bara ett års tid har konsumenternas förväntningar på detaljhandeln ökat dramatiskt. Begrepp som snabba leveranser och produkttillgänlighet har fått helt nya innebörd. Det visar en ny undersökning.
Från ett kulturskyddat godsmagasin från1898 till toppmodern saluhall. Malmö Saluhall öppnar idag med en rad spännande hyresgäster. Här blir det bland annat Sverigepremiär för ett zero packaging-koncept.
Ica testar nu ett nytt koncept med hög andel färdigmat och ett helt nytt butiksupplägg. "Kunderna kan sitta i en trevlig miljö och se hur måltiden tillagas". Efter test väntar utvärdering och bredare lansering.
Fokus i Nikes nya flaggskepp ligger på upplevelser och personalisering. På drygt 5 000 kvadrat erbjuder man en nivå på servicen värdig stjärnor som Serena Williams.
NetOnNet öppnar nu sin första lagershop i Norge. I dag, den 10:e november, öppnas lagerdörrarna i köpcentret Kvadrat i norska Sandnes.
Lojalitetsprogrammet 3.0 är här. En avgörande faktor gör att fler än nio av tio fortsätter vara medlemmar år efter år. Den siffran lär stiga när städning av hemmet nu inkluderas.
Lördagen den 12 november fyller Mall of Scandinavia i Solna ett år. Sedan invigningen har köpcentrumet haft över 13,8 miljoner besök.
Genom en ny digital tjänst, Karma, ska restauranger och caféer minska sitt matsvinn till nära noll – varje dag. Wayne's Coffee finns bland företagen som nu testar tjänsten.