Abercrombie & Fitch är efter några tuffa år på väg upp igen – här är förändringarna bakom lyftet.
Efter två år med i huvudsak negativa tillväxttal verkar kunderna ha hittat tillbaka till e-handeln.
Varumärket har öppnat en ny destination för sin community i Meatpacking District i New York.
När kostnaden för att kommunicera i digitala medier rusar i höjden stärks en av den fysiska butikens roller ytterligare.
Sportvarumärket On utökar sin detaljhandelsnärvaro. Bara i år planerar man att öppna 15 till 20 nya butiker.
Kvinnor som är entreprenörer i handeln står inför en ökad risk för utbrändhet. Detta enligt ny forskning.
Mr Cake öppnar andra enheten i Göteborg och City Gross lanserar nytt format. Vi har sammanställt veckans etableringsnyheter.
Ny teknik baserad på AI ska säkra att Ikeas medarbetare matchas med rätt utmaningar.
Med en ny meny vill kedjan göra det enklare för kunden att ta sitt köpbeslut.
Ny studie kartlägger hur unga resonerar kring hållbara klädinköp.