Genom ett samarbete med flera servicebutikskedjor ökar Uniqlo tillgängligheten dramatiskt. Kunden kan välja att hämta sina varor i 43 000 olika butiker. Dygnet runt.
Två av årets hetsate trender kombineras nu. Den automatiska chatboten baserad på en influencer är ett faktum – och en omedelbar succé. Conversational commerce är här.
Lexington Company fortsätter att expandera i Kina och öppnar nu den tjugosjunde butiken. "Vi har fått ett väldigt gott mottagande i landet", säger grundaren Kristina Lindhe.
Från hösten 2017 kan den som har en kandidatexamen i företagsekonomi läsa vidare på det nya masterprogrammet Management av digital handel vid Högskolan i Borås.
Psykologiska faktorer är mer avgörande än pengar för att människor ska ändra sitt beteende. Sociala normer är den enskilt största drivkraften, enligt professor Per Kristensson.
Det är en generation som fötts direkt in i den digitala tidsåldern. Trots detta föredrar de att handla i fysiska butiker, det visar en ny undersökning. Läs om studien – och åtta tips för hur du når generation Z.
I dag öppnar Nike en butik som erbjuder upplevelser och service utöver det vanliga. "Ännu en gång visar vi att vi leder utvecklingen inom sport-retail", säger Heidi O’Neill, Nikes globala chef, Direct to Consumer.
Nu kan MatHems kunder lämna PostNord-returer i samband med sin matleverans. "Det ska vara enkelt och bekvämt att både handla och returnera gods".
Varumärket har listats som ett av de hetaste inom retail. Nu har Lululemon öppnat ett nytt serviceinriktat flaggskepp med hög tekniknivå på Regent Street. I samband med invigningen bjöd man Londonborna på meditation i en specialbyggd dubbeldäckare.
Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.