Det blir kedjans största butik hittills i Europa. "Vi är övertygade om att Mujis flaggskepp stärker centrumets redan breda utbud".
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.
För att ta ytterligare ansvar och öka takten för minskat matsvinn lanserar Lidl Sverige konceptet "Ta vara på".
För många konsumenter är hållbarhet viktigt när man shoppar mode. En ny studie visar vad man prioriterar mest i samband med köpbeslutet.
Retailerbjudandet har tydligt fokus på food & bevarage. Nu står det klart att området kommer berikas med landets enda trestjärniga Michelin-restaurang.
Modeaktören har gjort sig kända för storslagna influencerevent. Nu lanserar man ett nytt koncept, en fest som är tillägnad företagets kunder.
Nu öppnar en utställning där gränserna för "fast" och "slow" fashion utmanas med nya koncept för hållbar design. Bakom projektet ligger två års forskning.
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider.
Nordborna vill bestämma mer själva över kommunikationen från företag. De vill också att information anpassas efter individ. Det visar en ny studie.
Den nya galleriadelen på Tuna Park i Eskilstuna är nu invigd, och satsningen på smakupplevelser fortsätter.