I dag lanserar Lindex sitt hållbarhetslöfte – att göra skillnad för framtida generationer. Löftet består av tre fokusområden.
Den största detaljhandelskedjan storsatsar på röststyrning med en offensiv strategi för fulfilment.
E-handeln skapar nya möjligheter även för den fysiska handeln. Familjeföretaget hittar nya kunder via etableringar av pop up-butiker.
Med sin nya butik vill Ikea ta hållbarheten till nästa nivå. Förutom butikens konstruktion, insläpp av dagsljus och ny teknik vill man även lära kunden hur man kan förlänga produkternas livslängd.
Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.
Amerikanska dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept. Här vlll man nå en målgrupp som bara har tid för ett snabbt stopp.
Företaget driver ett flertal varumärken inom dagligvaror. Nu lanserar man en AI-lösning som ska optimera försörjningskedjan och därmed säkra att varorna är så färska som möjligt.
Kedjan har lanserat ett samarbete med Drew Barrymore som bara finns tillgängligt online.
Platsen har en historisk koppling till handel. Det nya köpcentrumet som skapats är en integrerad del av stadsbilden och det är präglat av den lokala kulturen. Följ med in i Forum Gdansk.
Två centrum har som första köpcentrum i Norden certifierats med den internationella säkerhetscertifieringen Safe Retail Destination.