This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
JumpYard öppnar ny citynära anläggning

JumpYard öppnar ny citynära anläggning

Anläggningen innehåller trampoliner, klättrings- och parkourbana samt en linbana som är specialbyggd för lokalerna i köpcentrumet.

Betala med pennan hos Starbucks

Betala med pennan hos Starbucks

Starbucks har släppt en penna som ska underlätta betalning i butikerna. Den innehåller NFC-teknik vilket gör att kunden kan ”blippa” sin penna för att betala.

Retursamarbeten en allt starkare trend

Retursamarbeten en allt starkare trend

Detaljhandeln sätter allt mer fokus på fulfillment. Fri frakt ifrågasätts och miljöaspekterna väger allt tyngre. Men en av de hetaste trenderna just nu handlar om samarbeten mellan företag.

Köpcentrumens luftkvalitet granskas

Köpcentrumens luftkvalitet granskas

Fastighetsföretaget har mätt luftkvaliteten i två svenska köpcentrum. Man vill på så sätt få en statuskoll och dessutom kunna identifiera nödvändiga åtgärder.

Nytt McDonald’s minskar matsvinn

Nytt McDonald’s minskar matsvinn

I dag öppnar kedjan en ny restaurang. Det är startskottet för en större expansionsresa, man lanserar även en lösning som minskar matsvinnet markant.

Unika upplevelser med videoverk

Unika upplevelser med videoverk

Köpcentrumet är mer än en plats för handel. Därför väljer man nu att installera ett unikt videoverk som ska ge besökaren en känsla av att vara här och nu.

Ett Åhléns i förändring fyller 120 år

Ett Åhléns i förändring fyller 120 år

Åhléns fyller år och firar med medarbetare och kunder. Allt började med en tavla på kungafamiljen – 120 år senare är verksamheten fortfarande i förändring.

Grannleverans socialt, bekvämt och hållbart

Grannleverans socialt, bekvämt och hållbart

Zalando meddelar att pilottestet med paketutlämning via grannar mottagits positivt. De största drivkrafterna är bekvämlighet och hållbarhetsaspekten.

Här är den nya tidens konsument

Här är den nya tidens konsument

En omfattande studie krossar ”sanningar” om en tidspressad konsument, att millennials föredrar upplevelser framför produkter och att butiksbesöken minskar.

Offensivt multibrandkoncept till Sverige

Offensivt multibrandkoncept till Sverige

Multibrandkedjan är nu redo att öppna sin första butik i Sverige. I september slår dörrarna upp och detta blir då kedjans fjärde nyetablering under 2019.