Veckans måsteläsning handlar denna gång om Netflix Stranger things, retailtainment, polska framgångskoncept och besöksrobotar. Bland annat.
Det är gott om nya etableringar i svensk detaljhandel. Här är våra handplockade nyheter om satsningar på såväl butiker som restauranger.
Köpcentrumen Väla och Nova lanserar en besöksrobot som ger vägledning och tips i realtid. Satsningen är permanent.
Netflix öppnar ett upplevelsecentrum med butik, miljöer, aktiviteter och restaurang baserade på bolagets största titlar.
En snabbväxande dagligvarukedja fortsätter vinna mark med växande butiksnät, hög investeringstakt och stark utveckling i jämförbara butiker.
Teatern vid Skanstull fyller tio år som matscen i Ringen centrum. Jubileet uppmärksammas den 11 december med erbjudanden, livemusik och en jubileumsbakelse från Daniel Roos och K-Märkt.
Reactor firar 25 år med nya uppdrag i Stockholm och Oslo. Bland dessa finns projekt i Sturekvarteren och Söderhallarna.
En ny studie visar att unga drabbas av digitala bedrägerier. Resultaten tyder på att det finns stora kunskapsluckor.
AI hanterar en växande andel kundserviceärenden. En ny studie kartlägger utvecklingen i Norden.
Svensk modehandel har en stark digital grund men behöver mer personaliserade kundupplevelser. En studie av 16 aktörer visar var branschen står och vad som kan utvecklas.