This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Kraschade servrar

Kraschade servrar

Veckans måsteläsning handlar denna gång om Netflix Stranger things, retailtainment, polska framgångskoncept och besöksrobotar. Bland annat.

Etableringskollen – 28 november 2025

Etableringskollen – 28 november 2025

Det är gott om nya etableringar i svensk detaljhandel. Här är våra handplockade nyheter om satsningar på såväl butiker som restauranger.

Köpcentrum lanserar besöksrobot

Köpcentrum lanserar besöksrobot

Köpcentrumen Väla och Nova lanserar en besöksrobot som ger vägledning och tips i realtid. Satsningen är permanent.

Netflix öppnar ny nöjesdestination

Netflix öppnar ny nöjesdestination

Netflix öppnar ett upplevelsecentrum med butik, miljöer, aktiviteter och restaurang baserade på bolagets största titlar.

Kedja växer snabbt i hård konkurrens

Kedja växer snabbt i hård konkurrens

En snabbväxande dagligvarukedja fortsätter vinna mark med växande butiksnät, hög investeringstakt och stark utveckling i jämförbara butiker.

Teatern i Ringen fyller tio år

Teatern i Ringen fyller tio år

Teatern vid Skanstull fyller tio år som matscen i Ringen centrum. Jubileet uppmärksammas den 11 december med erbjudanden, livemusik och en jubileumsbakelse från Daniel Roos och K-Märkt.

Reactor firar 25 år med nya projekt

Reactor firar 25 år med nya projekt

Reactor firar 25 år med nya uppdrag i Stockholm och Oslo. Bland dessa finns projekt i Sturekvarteren och Söderhallarna.

Unga drabbas av digitala bedrägerier

Unga drabbas av digitala bedrägerier

En ny studie visar att unga drabbas av digitala bedrägerier. Resultaten tyder på att det finns stora kunskapsluckor.

Prognos: AI löser varannat kundärende

Prognos: AI löser varannat kundärende

AI hanterar en växande andel kundserviceärenden. En ny studie kartlägger utvecklingen i Norden.

Så presterar svensk modehandel digitalt

Så presterar svensk modehandel digitalt

Svensk modehandel har en stark digital grund men behöver mer personaliserade kundupplevelser. En studie av 16 aktörer visar var branschen står och vad som kan utvecklas.