Feetfirst öppnar flaggskepp i Femman

Feetfirst öppnar flaggskepp i Femman

I augusti slår portarna upp till Feetfirst i Femman i Göteborg. Det är den första storstadsetableringen för konceptet.

Ikeas city-pop up öppnar 1 september

Ikeas city-pop up öppnar 1 september

Nu är det klart att Ikeas mest citynära köksavdelning öppnar den första fredagen i september. Pop up-butikens roll är att knyta ihop e-handeln med det personliga mötet.

Cecilia ny nordisk kundservicechef

Cecilia ny nordisk kundservicechef

Dustin har rekryterat Cecilia Ridal som ansvarig för den nordiska kundserviceavdelningen. Cecilia kommer närmast från rollen som kundserviceansvarig på Linde Healthcare (AGA Gas).

Ny Stockholmssymbol placeras i Gallerian

Ny Stockholmssymbol placeras i Gallerian

Den väger 1,3 ton och placeras mitt i Gallerian i Stockholm city. Den nya symbolen ska bidra till att positionera köpcentrumet som en naturlig utgångspunkt för turister.

Upplev brott  i butik med egna ögon

Upplev brott i butik med egna ögon

Livsmedelshandlarna gör det möjligt att under Almedalen uppleva olika typer av butiksbrott. Det är baserat på verkliga händelser, och man använder sig av VR-teknik.

Prison Island till centrala Borlänge

Prison Island till centrala Borlänge

Till hösten flyttar upplevelsecentret Prison Island in vid Sveatorget i centrala Borlänge. "Det är en mycket positiv etablering för Borlänge Centrum."

Utlandet står för 20 procent av e-handeln

Utlandet står för 20 procent av e-handeln

E-handelskonsumtionen ökade med 15 procent under maj jämfört med samma period i fjol. Andelen som handlar från andra länder ligger på 20 procent.

Sex måsteskills i framtidens retail

Sex måsteskills i framtidens retail

Konsumenten har tagit makten i den nya digitala detaljhandeln. Och med sociala medier, big data och kundfokusering kommer nya kompetenskrav. Här är sex måsteskills i framtidens retail.

Lidl optimerar hållbarhet och logistik

Lidl optimerar hållbarhet och logistik

Lidl har öppnat en ny butik i Södertälje. Den följer kedjans senaste butikskoncept som blivit belönat för sin miljövänlighet. Man arbetar dessutom för att hållbarhetsanpassa såväl logistik som sortiment.

Här öppnar Arket i Stockholm

Här öppnar Arket i Stockholm

Våren 2018 öppnar H&M-gruppens nya varumärke Arket sin första butik i Sverige. Butiken blir cirka 1 000 kvadratmeter stor.