Som vi berättat tidigare genomgår NK Saluhall just nu sin stora omvandling för att i vinter öppna under nytt koncept. Nu presenterar man de samarbetspartners som ska bidra till att skapa en gastronomisk hubb.
Under hösten 2018 öppnar Fabrique en ny butik. Företagets konceptidé bygger på stenugnsbakat surdegsbröd som bakas med rena och naturliga råvaror på ett traditionellt och hantverksmässigt sätt.
Sveriges mest optimistiska småföretagare är verksamma inom handel. Sex av tio småföretagare i handeln tror att deras försäljning kommer öka under det kommande halvåret.
Uniqlo, den japanska globala klädkedjan, ska öppna en butik i Köpenhamn våren 2019. Etableringen sker i en historisk byggnad från mitten av 1700-talet och i hjärtat av staden.
Det brittiska onlinebaserade modevarumärket Boohoo har inlett ett samarbete med Paris Hilton. Hon står som meddesigner för en kollektion som nu har lanserats globalt.
Plantagen skruvar nu på sitt koncept. Butikerna omstruktureras och ett mindre format etableras. En digital pop up är också första steget in i e-handeln för varumärket.
Dagligvarukedjan Netto har utsett en ny etableringschef för sin verksamhet i Sverige. Tillträdande Peter Ekström kommer närmast från Hemköp.
Allt fler kunder väljer att lägga sin beställning online för att sedan hämta upp varorna i närmaste Media Markt-varuhus. Därför lanserar nu kedjan tjänsten boka och hämta i varuhus efter 30 min.
Vi har redan tidigare berättat om trenden med "prova-innan-du-köper"-tjänst. E-handeln går nu från att ha begränsat tjänsten till att göra den tillgänglig för alla.
Mariette Kristensson är utnämnd till ny VD för Reitan Convenience Sweden från 1 oktober. Nuvarande VD Magnus Carlsson går över i en ny roll som affärsutvecklingsdirektör.