Den danska kedjan Flying Tiger Copenhagen har en mycket intensiv etableringstakt. Nu öppnar man sin första butik i trendkänsliga Brooklyn.
Styrelsen för bolagen har nu utsett en ny VD, Tobias Mattsson. Han har under det senaste året varit kommersiell chef i NordicFeel.
Sedan tidigare är alla Willys-butiker och merparten av Willys Hemma-butikerna märkta med Naturskyddsföreningens märkning Bra Miljöval för livsmedelsbutiker. Nu har även de mindre Willys Hemma-butikerna blivit godkända för märkning.
E-handelskonsumtionen ökade med 22 procent under mars, och en allt större del av köpen sker via mobilen.
För att möta intresset från de nordiska marknaderna lanserar Himla en ny e-handel. Satsningen är en del av en större vision.
Försörjningskedjan blir allt mer automatiserad och transparent. Nu gör Media Markt en satsning som ska optimera hanteringen och lagernivåerna.
Efter över 44 år som VD för Bygg-Ole har Ole Gustafsson bestämt sig för att lämna över till Mats Hedlund. Ole går nu in i rollen som styrelseordförande.
I september öppnar Max Hamburgare sin tredje restaurang i Stockholm med cityläge. Ombyggnationen till en Max restaurang med det nya Wingårdhs konceptet påbörjas inom kort.
Smitvägarnas inverkan på kundbeteendet har kartlagts i en undersökning. Den visar på en positiv inverkan på såväl konvertering som snittköp.
En av vårens stora nyheter på Bygma är att kunderna nu kan leasa sina maskiner. "Det är positivt ur ett hållbarhetsperspektiv".