Här är Bergendahls nya organisation

Här är Bergendahls nya organisation

Bergendahls Food skapar en – enligt egen utsago – ny, effektivare och mer snabbrörlig organisation. Bergendahls koncernchef Peter Lund tar rollen som VD.

Erikshjälpen Second Hand öppnar i Motala

Erikshjälpen Second Hand öppnar i Motala

I höst öppnar Erikshjälpen Second Hand tillsammans med Hela Människan en second hand-butik i Motala. Preliminärt invigningsdatum är i november.

Nya upplevelser med augmented reality

Nya upplevelser med augmented reality

Covent Garden blev den första AR-shoppingdestinationen. Nu sprider sig tekniken även till andra upplevelsebaserade branscher – Parken Zoo lanserar digitala djur.

Ny kedja gör debut i Nordstan

Ny kedja gör debut i Nordstan

Vasakronan har tecknat avtal med den nystartade kedjan om en restaurang i Nordstan. Med fokus på storstäder siktar man på ytterligare två etableringar under 2017.

Ny MD hos Björn Borg Benelux

Ny MD hos Björn Borg Benelux

Den första juni tar Antoine Huizinga, tidigare försäljningschef hos Björn Borg Benelux, över rodret som Managing Director för Björn Borg Benelux. Detta efter att tidigare MD Luc Versmissen har beslutat att anta nya utmaningar.

Åsa är ny CFO på Mekonomen Group

Åsa är ny CFO på Mekonomen Group

Mekonomen Group har rekryterat Åsa Källenius som ny CFO med tillträde den 15 augusti 2017. Åsa har tidigare varit CFO för Tele2 Sweden och har sedan 2016 drivit det egna bolaget Källenius Invest.

Minskade köer med leverans på natten

Minskade köer med leverans på natten

En lagförändring som tillåter leveranser nattetid kan minska bilköerna i morgonrusningen. För varje lastbil som gör nattliga leveranser kan tre lastbilar plockas bort från trafiken i morgonrusningen. Det visar en ny studie.

Ulrika är NetOnNets nya marknadschef

Ulrika är NetOnNets nya marknadschef

Ulrika Sohtell har över 20 års erfarenhet från reklambranschen och kommer närmast från Momentum Reklambyrå, där hon var kundansvarig för bland annat SCA.

Lidl samarbetar med Heidi Klum

Lidl samarbetar med Heidi Klum

Lidl + Heidi Klum är ett nytt samarbete som ska göra kvalitetsmode tillgängligt för alla. Genom den nya modesatsningen uppgraderar lågpriskedjan sitt klädsortiment.

Ikea hyllar sin blå trotjänare

Ikea hyllar sin blå trotjänare

Ikeas blå kasse har blivit en viral succé. Den superlyxiga kopian för 20 000 kronor och förvandlingen till kinky underkläder har bidragit till det. Nu hyllar Ikea själva sin trotjänare.