Den första kollektionen från Studio Heijne lanserades för ett år sedan på på Stockholms modevecka. Nu öppnar varumärket den första konceptbutiken.
Under sommaren har The Body Shop tillsammans JCDecaux och Airlabs försett London med ren luft mitt i stadskärnan. Vid tre busshållplatser som är mycket utsatta för föroreningar kunde man andas in ren luft.
"Vi vill kombinera det stora företagets stabilitet, resurser och kundbas med snabbheten från start up-världen", säger VD Per Strömberg.
Vagabond har öppnat ett pop up-showroom på Chiltern Street Gallery i Marylebone i London.
Majoriteten av Asos trafik kommer från mobila enheter och det är också där man börjar son utveckling. Nu har man lanserat en visuell sökfunktion.
Journalisten och kommunikatören Linda Nyberg förstärker Apotekets marknadsavdelning. Hon tillträder tjänsten som marknads- och kommunikationschef den 1 oktober.
Från början var det bara meningen att några enskilda butiker skulle acceptera kryptovalutan bitcoin. Nu utökas satsningen till att gälla hela kedjan.
Malin Berge blir ny marknadschef på Mastercard i Norden och Baltikum. Hon tar samtidigt plats i den lokala ledningsgruppen.
I en tid när många kämpar för sin existens växer kedjan så det knakar. Trots att man verkar i det extrema hard discount-segmentet satsar man nu på e-handel med hemleverans.
En helt nyinredd butik som ger mer plats för inspiration och med miljövänliga kökskoncept. Det kan Puustelli i Sickla Köpkvarter numera stoltsera med.