Fredells Byggvaruhus förstärker företagsledningen med Fredrik Dahlin som tillträder som ny Inköps- och sortimentschef.
Rikard Lindström (tidigare key account på Lyle & Scott och Tiger Jeans) blir anställd som säljchef på svenska herrmodevarumärket Velour by Nostalgi.
Postnord vill göra e-handeln enklare, därför lanseras nu en ny lösning med tre val som mottagaren kan göra direkt i sin mobiltelefon.
Världens största detaljhandelskedja tar upp onlinejakten på Amazon och vässar sitt erbjudande. Nu står det klart att man köper upp ännu en e-aktör.
Malmöbyrån Talkative har tillsammans med Skånemejerier tagit fram en VR-upplevelse. Tanken är att alla svenskar nu skall kunna besöka en mjölkgård för att se hur arbetet där går till.
Lidl planerar för storsatsning i Sverige. För att möta den starka utvecklingstakten rekryteras nu Christoffer Wennergren som ny etableringschef till fastighetsavdelningen i Göteborg.
Kunderna har efterfrågat tjänsten i flera års tid. "Vi är glada att vi kan bidra till människors speciella händelser i livet", säger den ansvariga projektledaren.
Myrornas bäst säljande butik, med Ace Wilder och Elsa Billgren bland kunderna, står inför en stor förändring. "Man kan säga att vi upcyclar vår butik det kommande året".
Kedjan satsar nu stort på en helt ny butiksdesign som ska ge kunderna en mer modern och bekväm upplevelse. Bland åtgärderna finns utbyggda färskvaruavdelningar.