Fredrik ny inköpschef på Fredells Byggvaruhus

Fredrik ny inköpschef på Fredells Byggvaruhus

Fredells Byggvaruhus förstärker företagsledningen med Fredrik Dahlin som tillträder som ny Inköps- och sortimentschef.

Rickard ny säljchef på Velour by Nostalgi

Rickard ny säljchef på Velour by Nostalgi

Rikard Lindström (tidigare key account på Lyle & Scott och Tiger Jeans) blir anställd som säljchef på svenska herrmodevarumärket Velour by Nostalgi.

Postnord låter konsumenten bestämma

Postnord låter konsumenten bestämma

Postnord vill göra e-handeln enklare, därför lanseras nu en ny lösning med tre val som mottagaren kan göra direkt i sin mobiltelefon.

Walmart breddar utbudet via e-uppköp

Walmart breddar utbudet via e-uppköp

Världens största detaljhandelskedja tar upp onlinejakten på Amazon och vässar sitt erbjudande. Nu står det klart att man köper upp ännu en e-aktör.

Apoteket klimatkompenserar sina leveranser

Apoteket klimatkompenserar sina leveranser


Skånemejerier tar kunden till virtuell mjölkgård

Skånemejerier tar kunden till virtuell mjölkgård

Malmöbyrån Talkative har tillsammans med Skånemejerier tagit fram en VR-upplevelse. Tanken är att alla svenskar nu skall kunna besöka en mjölkgård för att se hur arbetet där går till.

Christoffer är Lidls nya etableringschef

Christoffer är Lidls nya etableringschef

Lidl planerar för storsatsning i Sverige. För att möta den starka utvecklingstakten rekryteras nu Christoffer Wennergren som ny etableringschef till fastighetsavdelningen i Göteborg.

Ikea lanserar e-tjänst för presentlistor

Ikea lanserar e-tjänst för presentlistor

Kunderna har efterfrågat tjänsten i flera års tid. "Vi är glada att vi kan bidra till människors speciella händelser i livet", säger den ansvariga projektledaren.

​Myrorna upcyclar sin främsta butik

​Myrorna upcyclar sin främsta butik

Myrornas bäst säljande butik, med Ace Wilder och Elsa Billgren bland kunderna, står inför en stor förändring. "Man kan säga att vi upcyclar vår butik det kommande året".

Lågpriskedja förnyar sitt butiksbestånd

Lågpriskedja förnyar sitt butiksbestånd

Kedjan satsar nu stort på en helt ny butiksdesign som ska ge kunderna en mer modern och bekväm upplevelse. Bland åtgärderna finns utbyggda färskvaruavdelningar.