Byggmax blir den första byggkedja som erbjuder självskanning av produkter. Systemet innehåller dessutom en digital karta över butiken.
Pressbyrån lanserar Pressbyrån Go, ett nytt koncept bestående av obemannade butiker.
Ambitionen är att skapa en e-handelsupplevelse som ska vara lika uppslukande som att besöka butiken i verkligheten. Så här ser den ut.
Svenskarna skulle gärna byta lösenord mot biometri. Det visar en ny studie.
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Den nordiska kedjan har börjat använda hållbara RFID-taggar i produkternas etiketter. Koldioxidutsläppet knutet till taggarn har sänkts med 35 procent.
Nu lanseras tjänsten Kölapp, en digital köfunktion som baseras på QR-koder. Lösningen togs fram i samband med årets Hack the Crisis.
Varumärket har med anledning av Covid‑19 ställt om försäljningen från personliga möten till liveshopping. ”Vår affärsmodell kommer sannolikt att påverkas”.
Lidl fokuserar i första hand på elektrifiering och i andra hand på automatisering.
Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man nu Liveshopping.