Ralph Lauren siktar på 250 nya butiker

Ralph Lauren siktar på 250 nya butiker

Ralph Laurens tillväxtplan innehåller fortsatt DTC-fokus på klassiska produkter och upplevelser – samt 250 nya butiker.

Lindex lyfter in second hand online

Lindex lyfter in second hand online

Lindex satsar på återbruk online. Detta som en del av modeföretagets ambition att ställa om till en mer hållbar och cirkulär verksamhet.

Dressmann satsar stort i Göteborg

Dressmann satsar stort i Göteborg

Kedjorna Dressmann och Dressmann XL ska tillsammans öppna ett flaggskepp. ”Vi attraherar nya besökare”, säger landschef Morgan Olsson.

Vintage och memorabilia hos 7-eleven

Vintage och memorabilia hos 7-eleven

Servicebutikskedjan 7-Eleven säljer merchandise, souvenirer och memorabilia kopplat till varumärket.

Ljusa tider för uthyrning av mode

Ljusa tider för uthyrning av mode

Modeindustrin, som många andra, upplever utmaningar kopplade till inflation och ökade kostnader. De som erbjuder uthyrning av plagg har dock stått starka.

Fokus på kunden hos Abercrombie & Fitch

Fokus på kunden hos Abercrombie & Fitch

Abercrombie & Fitch lanserar ett nytt butikskoncept. Borta är de mörka nattklubbsliknande butikerna, kundens mindset utgör nu kärnan i konceptet.

Demokratiserat sportmode mål för H&M Move

Demokratiserat sportmode mål för H&M Move

Ambitionen är att demokratisera sportmode – och inspirera till ett mer aktivt liv. I kampanjen medverkar bland andra fitnessikonen Jane Fonda.

Friktionsfritt och personaliserat hos Cos

Friktionsfritt och personaliserat hos Cos

Nu rullar H&M Group ut en pilot där man testar nya tekniska lösningar. Ambitionen är att ge besökarna en ny friktionsfri upplevelse.

Ny destination för ultralyxigt återbruk

Ny destination för ultralyxigt återbruk

På 6 000 kvadratmeter har man skapat en spektakulär destination som ger en inblick i hur ultralyxig re-commerce går till.

Victoria’s Secret lanserar digital plattform

Victoria’s Secret lanserar digital plattform

Victoria’s Secret lanserar en digital plattform med varumärken från tredje part. Fokus är satt på företag som leds av kvinnor.