Var tredje millennial tänker spendera mer pengar den här julhandeln jämfört med förra året.
Food & Beverage ökar, men kundens förväntningar förändras. Ett agilt arbetssätt och värderingsbaserat utbud lyfter destinationen enligt en ny rapport.
MAPIC 2019. Varumärket synar konstant sitt butiksnät och anpassar det för att passa nya förutsättningar.
Effekten bättre i vissa kundsegment än andra och den varierar över tid. Detta enligt en ny studie.
Det visar en ny studie som även lyfter fram kundrecensioner som mycket viktiga.
Enligt New York-baserade varumärkesbyggaren Babba Rivera är retail långt från död.
Konsumenterna vill inte uppleva friktion i butiken. Saker och ting får inte krångla och man tänker verkligen inte vänta på något i onödan.
Kundernas förväntningar stiger snabbt. Nio av tio konsumenter efterfrågar en personaliserad och konsekvent kundupplevelse.
Med hjälp av RFID skapas en transparent vy av Gina Tricots realtidslager.
Vi har gått in i en tid av ansvarsfull retail. En undersökning tyder på att miljö-och samhällsfrågor kan komma att påverka julhandeln och de köpbeslut som tas.