Butikens värde – här är den nya matematiken

Butikens värde – här är den nya matematiken

Gamla värderingsmodeller tappar sin relevans. Här är tre tunga faktorer i den fygitala butikens nya matematik.

Det levande shoppingstråkets hemlighet

Det levande shoppingstråkets hemlighet

Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.

Högre konvertering när kunden får vila

Högre konvertering när kunden får vila

Forskning visar att onlinekunden trycker på paus i sin köpprocess. Denna viloperiod verkar ha en positiv påverkan på konverteringsgraden.

Den kassalösa butiken – så tycker kunden

Den kassalösa butiken – så tycker kunden

Amazon har nu öppnat en fullstor butik med Just Walk Out-teknik. De första reaktionerna är mycket positiva.

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.

E-handelns roll i Post Corona Retail

E-handelns roll i Post Corona Retail

E-handeln en självklar plats – men morgondagens vinnare har också en tydlig strategi för den fysiska butikens roll i det digitala samspelet.

Den fysiska butikens största dragplåster

Den fysiska butikens största dragplåster

Trots pandemins begränsningar har många valt att handla i fysisk butik. Här är de vanligaste orsakerna till detta.

Checklista för friktionsfritt mobilköp

Checklista för friktionsfritt mobilköp

Framtidens vinnare jagar friktion – inte minst i mobilen. Här är de viktigaste faktorerna för ett smidigt köp.

”Begagnat har gått från skam till glam”

”Begagnat har gått från skam till glam”

En ny rapport tyder på att upp till hälften av försäljningen sker online 2030. Den visar också på ett genombrott för återbruk.

Användarna lyfter moderaketen Shein

Användarna lyfter moderaketen Shein

Shein har utvecklats till en digital moderaket. En av de största anledningarna är det användargenererade materialet.