Nu rapporterar amerikanska medier att Amazon kommer allt närmare etableringar av fysiska dagligvarubutiker. Avtal ska ha skrivits för ett flertal etableringar.
Anläggningen innehåller trampoliner, klättrings- och parkourbana samt en linbana som är specialbyggd för lokalerna i köpcentrumet.
Fastighetsföretaget har mätt luftkvaliteten i två svenska köpcentrum. Man vill på så sätt få en statuskoll och dessutom kunna identifiera nödvändiga åtgärder.
Köpcentrumet är mer än en plats för handel. Därför väljer man nu att installera ett unikt videoverk som ska ge besökaren en känsla av att vara här och nu.
Cushman & Wakefield rekryterar Head of What's Next med ansvar för Research & Insight. Detta inom ramen för framtidens fastighetsfrågor.
Multibrandkedjan är nu redo att öppna sin första butik i Sverige. I september slår dörrarna upp och detta blir då kedjans fjärde nyetablering under 2019.
Apple har nyöppnat sitt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Varumärkets glaskub välkomnar besökaren till en av stadens största turistattraktioner. Se bilderna här!
Den tekniska utvecklingen har ett pris – kunderna är mer och mer beroende av att vara uppkopplade. Ett sätt för retail att agera på detta är ”re-humanisation”.
Brittiska JD Sports etablerar en ny flaggskeppsbutik i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. Kedjans första butik i city väntas öppna i början av december.
Den 1 oktober tillträder Joachim Knudsen som VD för McDonald’s i Sverige. Han kommer närmast från en position som VD för McDonald’s i Danmark.