Intressant för alla
AI-genererade vintips i matbutiken
Kedjan lanserar ett nytt AI-verktyg som ska göra det enklare att välja vin på plats i butik.
Ny trend identifierad i svensk e-handel
E-handelsåret har börjat svagt enligt en ny rapport som även visar på ett förändrat kundbeteende.
Utökad satsning på Space-as-a-Service
MediaMarktSaturn konverterar försäljningsytor. Med Space-as-a-service förvandlar man ytor i butikerna till nya upplevelser.
Oupptäckta möjligheter
Det är ingen stor nyhet. Men ju mer man får veta, desto mer sympatiskt framstår greppet. Detta är veckans måsteläsning.
Nike och Skims skapar nytt varumärke
Nike och Skims har skapat ett nytt varumärke tillsammans. Ambitionen är skaka om branschen med nya innovativa produkter.
Kedjan växer med nytt minikoncept
Dagligvarukedjan har öppnat ett nytt kompakt butiksformat. Med en snabb och bekväm upplevelse vill man få kunderna att stanna i närområdet.
Nytt butikskoncept räddar överskott
Nu lanseras ett helt nytt butikskoncept som tar till vara på överskott. ”Vi vet att behovet är stort bland målgruppen”.
Dior öppnar sin första butik i Sverige
Det franska modehuset Dior öppnar under 2026 en konceptbutik i Stockholm.
Varumärke öppnar i strategiskt fjälläge
Ser en fortsatt stark efterfrågan på sina produkter i fysiska butiker, vilket återspeglas i en ökad försäljning.
