Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.
Cerveras kundklubb byter namn i samband med att en uppgraderad kundklubb lanseras. Ambitionen är att minska priskänsligheten.
COVID-19 har påskyndat e-handelns utveckling, men även den fysiska butikens roll förändras. Vänta er ombytta roller när ”the last mile” flyttar in i butiken.
Uniqlo öppnar en ny butik i Sverige. ”Landet ligger i framkant gällande innovation, hållbarhet och design”, säger företagets COO Mikiya Kurosu.
NA-KD har valt att stötta konstnärer och designers genom att öppna en kanal till miljontals följare. Och kanske framförallt: man betalar kreatörerna för det.
Lidl öppnar teststationer där vårdpersonal kan testas för Covid-19 utanför utvalda butiker i Stockholm.
Varumärket har med anledning av Covid‑19 ställt om försäljningen från personliga möten till liveshopping. ”Vår affärsmodell kommer sannolikt att påverkas”.
Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man nu Liveshopping.
E-handelns utveckling i Norden under 2019 sammanfattas i en ny rapport.
Hur gör man för att sälja i sociala kanaler under en pandemi? Vissa undviker att nämna viruset helt, andra delar med sig frikostigt av karantänvardagen.