Svenskarna skulle gärna byta lösenord mot biometri. Det visar en ny studie.
Varumärket Tretorn gör en satsning på retail. ”Vi har saknat ett riktigt brand home där vi kan visa upp vilka vi är”, säger VD Magnus Månsson.
Virtuella upplevelser under pandemin. Rekordmånga svenska konsumenter ansluter sig till tjänster som träningspass, streaming och olika kurser på nätet.
Satsning ska öka andelen svensk växtbaserad mat. ”För att nå målet om ett hållbart matsystem måste vi hitta lösningar som är attraktiva för konsumenter”.
Nu vill man utöka antalet butiker för att komma närmare konsumenterna under sommarsäsongen.
Harrods öppnar en butik i köpcentrumet i juli. ”Det möjliggör ett bredare produktutbud av nya säsongsprodukter”, säger man i ett uttalande.
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Cervera lanserar i dagarna ett nytt affärsområde. Satsningen ska bidra till att sätta medarbetare och kundmöten i fokus.
Livestreaming är en växande trend. Gina Tricot genomför i dag sitt första Live Video Shopping-event.
Ett svalkande kosläpp i form av en sneaker. Ben & Jerry's har i samarbete med Nike tagit fram en sko som är inspirerad av en glass.