Planerar att lägga sommarens och tidiga höstens inköp i malpåse till nästa år. ”Sannolikt mer fördelaktigt ekonomiskt”.
Starbucks genomför en större omvandling av sina koncept. I praktiken innebär det ökad bekvämlighet och fokus på digitala tjänster.
Nu inleds ett partnerskap mellan Skincity och en tjänst som erbjuder vetenskapligt baserad fakta för mer än 30 000 ingredienser.
Zaras ägare Inditex investerar miljardbelopp i ny teknik. Ambitionen är att skapa en bättre upplevelse och sudda ut gränserna mellan on- och offline.
Byggmax blir den första byggkedja som erbjuder självskanning av produkter. Systemet innehåller dessutom en digital karta över butiken.
Pressbyrån lanserar Pressbyrån Go, ett nytt koncept bestående av obemannade butiker.
COVID-19 påverkar konsumentens värderingar. Bortom de uppenbara trenderna – som ökad e-handel – pågår rörelser som inte får samma uppmärksamhet.
Nytt innehåll och nytt namn ska ge vassare gymnasieutbildning med närmare koppling till handelsbranschen.
Ambitionen är att skapa en e-handelsupplevelse som ska vara lika uppslukande som att besöka butiken i verkligheten. Så här ser den ut.
Planerna på butikens tak ska ge fler möjlighet att spela fotboll. Satsningen är en del i kommunens arbete för att öka tillgången till idrottsytor för unga.