Reitan Convenience Sverige lanserar nya butikskoncept för två av sina varumärken. Se dem i bilder här.
Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.
Här omvandlas en tidigare butikslokal till en plats för aktivitet och upplevelser.
Vi har listat de buzzwords som i våra ögon har präglat detaljhandeln – och kommer göra det även kommande år.
Drygt 200 företag och handlare har anmält sig till en digital workshop om e-handel och digital kommunikation.
Konceptet innehåller två särskiljande nyheter jämfört med den första generationens.
Under julhandeln får kunderna fri hemleverans från centrum. Varorna levereras hem till dörren, helt utan extra kostnad.
Budskapet i kedjans framtidsplaner: Vi ska öppna 22 000 butiker de kommande tio åren.
En ny modulär hybridbutik som även innehåller en egen 5G-basstation har öppnat.
Varannan svensk kommer e-handla julmaten på nätet i år. Ett par ålderskategorier utmärker sig särskilt.