Öppnar butik då man är övertygad om att kunna erbjuda det som krävs – en stark köpupplevelse.
Med en urban boutique för det egna varumärket vill man nå de som söker äventyr och vill ha koll på trender.
Ingka Centres VD Cindy Andersen uppmanar till gemensamma ansträngningar och nytänkande. Detta för att värna om den allra största mötesplatsen.
En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
Tesco har lanserat ett pilottest med Gorillas. Tillsammans erbjuder man leverans inom 10 minuter.
Den som vill träffa tomten måste boka tid och får räkna med ett helt kontaktlöst möte.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
Svenska varumärket Amendi vill skapa en transparent dialog med kunderna. Man vill dessutom punktera begreppet hållbarhet.
”Den svenska butikshandeln genomgår en strukturomvandling”, konstaterar Monica Bruvik, Senior Retail Analyst på HUI Research.
One-stop-shopping fick just en ny innebörd. Kedjans kunder köpa bitcoin i utvalda butiker.